sportuojam.lt | 2015 m. rugpjučio 30 d. 23:39 | Siųsti nuorodą | Spausdinti | Komentarai |
Kaip neprarasti noro keistis?
Pasak trenerio, sertifikuoto „Insanity“ instruktoriaus Igno Bakėjaus, žmonių pasiryžimą keistis dažnai sugadina per ilgos diskusijos su pačiu savimi.
Sekmadienio popietę Gedimino prospekte karaliavo sportui, mitybai ir sveikai gyvensenai atsidavę vilniečiai. Restorano „La Crepe“ įrengtoje zonoje vyko trenerio, sertifikuoto „Insanity“ instruktoriaus Igno Bakėjaus treniruotė ir sveikos mitybos specialistės Vaidos Kurpienės paskaita. Aktyviai praleisti sekmadienio popietę atvyko ir dainininkė Baiba su drauge.
Treniruotę vedusio I. Bakėjaus teigimu, žmonės pokyčių trokšta, tačiau pasiryžimą pasikeisti dažnai sugadina per ilgos diskusijos su pačiu savimi ir visiems puikiai pažįstama frazė „sportuoti pradėsiu nuo kito pirmadienio“. „Žmonių, kurie yra tiesiog sąmoningi, pažįsta save ir drąsiai imasi įgyvendinti planus – ypač mažai. 99,9 proc. atvejų lengviausia pokyčius pradėti nuo sporto. Jei nepasiruošęs pokyčiams žmogus pradeda keistis nuo mitybos, jis dažnai užstringa ties pačiu pirmuoju žingsniu – šaldytuvo atidarymu. Tada pradedama galvoti, kaip pakeisti jo turinį – pripildyti daržovių, atsikratyti mėsos, tapti vegetaru, o gal – net veganu. Atsiranda per daug klausimų ir tos 5 min. diskusijų su savimi pavirsta į tris valandas, po kurių šaldytuvo durelės uždaromos ir noras pasikeisti vėl nusikelia iki kitos savaitės arba dar kokiems tris metams“, – sakė Ignas Bakėjus.
Anot jo, patirtis rodo, kad vienu metu ryžtingai pakeisti ir mitybos įpročius, ir imtis sporto – per sudėtinga, todėl pasikeitimą galima organizuoti keliais žingsniais – pirmiausia pradėti sportuoti, o vėliau – pakoreguoti ir savo valgiaraštį. „Ką tik sportuoti pradėjęs žmogus dažnai prašo sudaryti jam mitybos planą, tačiau dažniausiai to plano nesilaikoma. Būtų idealu, jei nuo pat pirmos sporto dienos žmogus sureguliuotų ir savo mitybą, tačiau iš pradžių kyla per daug pagundų, – pastebėjo Ignas Bakėjus. – Rimtas noras į pokyčius įtraukti ir mitybą ateina maždaug po mėnesio. Tuomet padidėja šansas, kad žmogui pavyks išsilaikyti: jis tampa sąmoningesnis, įdeda daugiau valios pastangų. Keliasi ryte ir eina į treniruotę, trenerio klausinėja patarimų, pats aktyviai domisi ir ieško motyvacinių vaizdo klipukų, dalyvauja viešuose renginiuose ir noriai juose sportuoja. Tuomet atsiranda didžiulė tikimybė, kad žmogus nebegrįš atgal prie savo blogų įpročių“.
Po kiek daugiau nei valandą trukusios žemo intensyvumo kardio treniruotės sveikos mitybos paskaitą vedusi V. Kurpienė teigė, kad mitybos įpročių kaitą ypač palengvina pirkinių planavimas. „Ruošimasis iš anksto ir planavimas kelias dienas į priekį turi daugybę privalumų: efektyviau sunaudojami iš parduotuvės atkeliavę ir šaldytuve atgulę produktai, taip pat – perkant pagal sąrašą, krepšelyje vietos nebeatranda kaloringi saldumynai, – atkreipė dėmesį V. Kurpienė. – Skanauti ir pasilepinti – galima, tačiau reikia vengti daug kalorijų turinčių skanumynų, kuriuose naudingų maistinių medžiagų reikia ieškoti su padidinamuoju stiklu. Reikėtų rinktis tokius užkandžius, kurie suteiks ilgesnį sotumo jausmą, jų reikės mažiau“. Anot jos, šiandien pasirinkimas parduotuvėse ir restoranuose toks gausus, kad rasti sau tinkamą sveiką, tačiau skanų pasilepinimą – tikrai nesudėtinga.
Prie restorano „La Crepe“ valgiaraščio atnaujinimo prisidėjusi specialistė teigia, kad įvairių tyrimų duomenimis, mitybos įpročiai net 25-30 proc. turi įtakos sveikatai, tad labai svarbu, kad restoranai ne pataikautų, o ugdytų klientų maitinimosi įpročius, pasiūlydami jiems subalansuotų ir sveikatai naudingų patiekalų, nes noro sveikai maitintis nepakanka – reikia turėti vietą, kur tai galima padaryti.
„Atsižvelgdami į kintančius vartotojų poreikius bei įpročius, nusprendėme pakeisti savo restoranų valgiaraštį, kad jis atitiktų ne tik sveikai besimaitinančių, bet ir ypatingų reikalavimų maistui turinčių žmonių racioną. Bendradarbiaudami su mitybos specialistais, į naują valgiaraštį įtraukėme sveikai subalansuotų patiekalų pasirinkimų, pavyzdžiui, lietinius iš pilno grūdo speltos miltų su avižų pienu ar stiklinius makaronus su miso padažu. Griausime mitus ir tvirtinsime, kad sveikas maistas yra skanus – sveikuolių patiekalus atranda ir pamėgsta net ir didžiausi gurmanai“, – teigė UAB „Amber food“ rinkodaros vadovė Lina Nikonovaitė. Anot jos, gausus sveikuoliškai nusiteikusių treniruotės dalyvių būrys įrodo, kad vilniečiams jų sveikata – ypač svarbi.
Treniruotę vedusio I. Bakėjaus teigimu, žmonės pokyčių trokšta, tačiau pasiryžimą pasikeisti dažnai sugadina per ilgos diskusijos su pačiu savimi ir visiems puikiai pažįstama frazė „sportuoti pradėsiu nuo kito pirmadienio“. „Žmonių, kurie yra tiesiog sąmoningi, pažįsta save ir drąsiai imasi įgyvendinti planus – ypač mažai. 99,9 proc. atvejų lengviausia pokyčius pradėti nuo sporto. Jei nepasiruošęs pokyčiams žmogus pradeda keistis nuo mitybos, jis dažnai užstringa ties pačiu pirmuoju žingsniu – šaldytuvo atidarymu. Tada pradedama galvoti, kaip pakeisti jo turinį – pripildyti daržovių, atsikratyti mėsos, tapti vegetaru, o gal – net veganu. Atsiranda per daug klausimų ir tos 5 min. diskusijų su savimi pavirsta į tris valandas, po kurių šaldytuvo durelės uždaromos ir noras pasikeisti vėl nusikelia iki kitos savaitės arba dar kokiems tris metams“, – sakė Ignas Bakėjus.
Anot jo, patirtis rodo, kad vienu metu ryžtingai pakeisti ir mitybos įpročius, ir imtis sporto – per sudėtinga, todėl pasikeitimą galima organizuoti keliais žingsniais – pirmiausia pradėti sportuoti, o vėliau – pakoreguoti ir savo valgiaraštį. „Ką tik sportuoti pradėjęs žmogus dažnai prašo sudaryti jam mitybos planą, tačiau dažniausiai to plano nesilaikoma. Būtų idealu, jei nuo pat pirmos sporto dienos žmogus sureguliuotų ir savo mitybą, tačiau iš pradžių kyla per daug pagundų, – pastebėjo Ignas Bakėjus. – Rimtas noras į pokyčius įtraukti ir mitybą ateina maždaug po mėnesio. Tuomet padidėja šansas, kad žmogui pavyks išsilaikyti: jis tampa sąmoningesnis, įdeda daugiau valios pastangų. Keliasi ryte ir eina į treniruotę, trenerio klausinėja patarimų, pats aktyviai domisi ir ieško motyvacinių vaizdo klipukų, dalyvauja viešuose renginiuose ir noriai juose sportuoja. Tuomet atsiranda didžiulė tikimybė, kad žmogus nebegrįš atgal prie savo blogų įpročių“.
Po kiek daugiau nei valandą trukusios žemo intensyvumo kardio treniruotės sveikos mitybos paskaitą vedusi V. Kurpienė teigė, kad mitybos įpročių kaitą ypač palengvina pirkinių planavimas. „Ruošimasis iš anksto ir planavimas kelias dienas į priekį turi daugybę privalumų: efektyviau sunaudojami iš parduotuvės atkeliavę ir šaldytuve atgulę produktai, taip pat – perkant pagal sąrašą, krepšelyje vietos nebeatranda kaloringi saldumynai, – atkreipė dėmesį V. Kurpienė. – Skanauti ir pasilepinti – galima, tačiau reikia vengti daug kalorijų turinčių skanumynų, kuriuose naudingų maistinių medžiagų reikia ieškoti su padidinamuoju stiklu. Reikėtų rinktis tokius užkandžius, kurie suteiks ilgesnį sotumo jausmą, jų reikės mažiau“. Anot jos, šiandien pasirinkimas parduotuvėse ir restoranuose toks gausus, kad rasti sau tinkamą sveiką, tačiau skanų pasilepinimą – tikrai nesudėtinga.
Prie restorano „La Crepe“ valgiaraščio atnaujinimo prisidėjusi specialistė teigia, kad įvairių tyrimų duomenimis, mitybos įpročiai net 25-30 proc. turi įtakos sveikatai, tad labai svarbu, kad restoranai ne pataikautų, o ugdytų klientų maitinimosi įpročius, pasiūlydami jiems subalansuotų ir sveikatai naudingų patiekalų, nes noro sveikai maitintis nepakanka – reikia turėti vietą, kur tai galima padaryti.
„Atsižvelgdami į kintančius vartotojų poreikius bei įpročius, nusprendėme pakeisti savo restoranų valgiaraštį, kad jis atitiktų ne tik sveikai besimaitinančių, bet ir ypatingų reikalavimų maistui turinčių žmonių racioną. Bendradarbiaudami su mitybos specialistais, į naują valgiaraštį įtraukėme sveikai subalansuotų patiekalų pasirinkimų, pavyzdžiui, lietinius iš pilno grūdo speltos miltų su avižų pienu ar stiklinius makaronus su miso padažu. Griausime mitus ir tvirtinsime, kad sveikas maistas yra skanus – sveikuolių patiekalus atranda ir pamėgsta net ir didžiausi gurmanai“, – teigė UAB „Amber food“ rinkodaros vadovė Lina Nikonovaitė. Anot jos, gausus sveikuoliškai nusiteikusių treniruotės dalyvių būrys įrodo, kad vilniečiams jų sveikata – ypač svarbi.
Daugiau naujienų iš kategorijos Patarimai
KOMENTARAI
NAUJIENŲ TOP 5
GALERIJŲ TOP 3