sportas.info | 2016 m. liepos 28 d. 11:18 | Siųsti nuorodą | Spausdinti | Komentarai |
Penki Š. Plado patarimai motociklininkams
Motociklų sporto aukštumose būti talentingu nutrūktgalviu nepakanka. Kuo aukštesnis varžybų lygis, tuo rimtesnis reikalingas pasiruošimas
Motociklų sporto aukštumose būti talentingu nutrūktgalviu nepakanka. Kuo aukštesnis varžybų lygis, tuo rimtesnis reikalingas pasiruošimas. Tačiau kaip būtent pasiruošimas motociklų žiedinėms lenktynėms turėtų vykti? Greičiausias Lietuvos plento žiedo motociklininkas Šarūnas Pladas, kuris jau pradėjo pasirengimą pasaulinio čempionato „World Superbike Championship“ varžyboms šį rudenį, pateikia 5 esminius patarimus visiems planuojantiems karjerą motociklų žiedinėse varžybose.
1. Fizinis pasiruošimas. Žiūrintiems iš šalies gali pasirodyti, kad lenktyniaudamas sportininkas visą laiką patogiai sėdi ant motociklo lyg ant kėdės ir valdyti motociklą nesudėtinga. Iš tiesų ši sporto šaka reikalauja nemažai kūno jėgos ir ištvermės, todėl fiziškai menkai pasiruošęs sportininkas vargiai bus pajėgus palaikyti tempą visų varžybų metu. Net jei vieną lenktynių ratą jis įveikia greičiau už kitus, tikėtina, kad galutinis rezultatas nebus labai aukštas, nes varžybų eigoje pasijutus nuovargiui jo tempas smarkiai kris. Būtent todėl privalu būti tinkamai fiziškai pasiruošus. Beje, geras fizinis pasirengimas trunka ne vieną mėnesį, todėl sportuoti rekomenduočiau pradėti dar žiemą. Idealiu atveju sportuoti reikėtų nuolatos. Motociklų sporte raumenų masė nėra labai svarbi. Kur kas svarbesnė ištvermė, todėl treniruotėse daugiausia laiko turėtumėte skirti kardio pratimams, kurie stiprina širdies veiklą.
2. Psichologinis nusiteikimas. Net ir aukščiausio meistriškumo ir labiausiai patyrusiems sportininkams nėra svetimas jaudulys. Šis jausmas artėjant varžybų startui stiprėja ir kulminaciją pasiekia užsidegus starto šviesoforo signalams – tuomet sportininkų pulsas šauna į tikras aukštumas. Jaudulys sekina, provokuoja klaidas, tad labai svarbu mokėti jį kontroliuoti ir nepasiduoti stresui. Sportininkai skirtingai kovoja su jauduliu: vieni prieš varžybų startą klausosi savo mėgstamos muzikos, kiti tyliai medituoja vienumoje, treti ramybės ieško dar kartą tikrindami savo techniką. Suraskite būdą, kuris jums tinka geriausiai.
3. Technikos paruošimas. Motociklų sporte, panašiai kaip mokykloje ar universitete, daug kas techniką ruošia kone paskutinę naktį prieš varžybas. Tai nėra gera praktika, ypač jei techniką ruošiate patys. Prieš artėjančias varžybas turėtumėte gerai išsimiegoti ir pailsėti, o ne sukinėti varžtus. Žinoma, kad ir dėl nedidelio miego trūkumo (pvz. 6 valandų miego vietoj 8) smarkiai sulėtėja reakcija. O reakcijos laikas šiame sporte yra kritiškai svarbus. Technikos paruošimas turėtų prasidėti gerokai prieš varžybas – apskaičiuokite, kiek žmogiškųjų ir finansinių resursų tam turėsite ir pagal tai planuokite ruošimosi grafiką. Pirmiausia gerai susipažinkite su varžybų techniniais reikalavimais, paprastai jie publikuojami varžybų organizatorių puslapyje. Jeigu turite ribotą biudžetą ir negalite sau leisti keisti brangias motociklo dalis (pvz. variklį), tuomet turėtumėte techniką ruošti taip, kad ji tarnautų tiek laiko, kiek esate suplanavę. Galimybė varikliui pridėti kelis papildomus „arklius“ gali atrodyti viliojančiai, tačiau nepamirškite, kad kiekvienas papildomas kilovatas darosi brangesnis, o variklio resursas – mažesnis. Piktnaudžiaudami prabangiomis modifikacijomis rizikuosite visai likti be variklio ir galimybės išvažiuoti į startą.
4. Treniruotės. Kuo daugiau valandų praleisite besitreniruodami trasose, tuo geresnę formą įgausite. Be abejo, geriausia treniruotis toje trasoje, kurioje vyks varžybos. Kuo geriau perprasite konkrečios trasos ypatumus, tuo geresnio rezultato galėsite tikėtis. Jeigu nėra galimybių treniruotis tame pačiame lenktynių žiede, kuriame vyks varžybos, tuomet rinkitės tokį, kuris būtų kuo panašesnis. Pvz., jeigu varžybos vyks Lenkijos „Tor Poznan“ žiede, treniruotis reikėtų ne Kačerginės „Nemuno žiedo“ ar Latvijos „Bikernieki“ trasose, kurių asfalto dangos nelygios, bet Estijos „Auto24ring“, nes čia asfaltas yra lygus ir panašus į lenkiškos trasos asfaltą.
5. Palaikymo komanda. Nepriklausomai nuo varžybų lygio, svarbi ne tik paties sportininko ir jo technikos parengtis, bet ir gera palaikymo komanda. Idealiu atveju jūs norėsite turėti bent vieną profesionalų mechaniką, kuris prireikus pakeis motociklo padangas, stabdžių kaladėles, sureguliuos važiuoklę ar pašalins gedimus, jeigu tokie atsiras. Jei mechaniko neturite, vis tiek pravartu turėti pagalbininkų. Bet kuriam bičiuliui galėsite patikėti šalmo stikliuko nuvalymą (kas irgi yra velniškai reikalinga), padangų šildytuvų uždėjimą ir nuėmimą, padangų slėgio patikrą ir kitus nesudėtingus darbus. O jūs tuo metu turėsite bent kiek laiko atsikvėpti po treniruotės ar kvalifikacinio važiavimo ir susitelkti į artėjančias varžybas.
1. Fizinis pasiruošimas. Žiūrintiems iš šalies gali pasirodyti, kad lenktyniaudamas sportininkas visą laiką patogiai sėdi ant motociklo lyg ant kėdės ir valdyti motociklą nesudėtinga. Iš tiesų ši sporto šaka reikalauja nemažai kūno jėgos ir ištvermės, todėl fiziškai menkai pasiruošęs sportininkas vargiai bus pajėgus palaikyti tempą visų varžybų metu. Net jei vieną lenktynių ratą jis įveikia greičiau už kitus, tikėtina, kad galutinis rezultatas nebus labai aukštas, nes varžybų eigoje pasijutus nuovargiui jo tempas smarkiai kris. Būtent todėl privalu būti tinkamai fiziškai pasiruošus. Beje, geras fizinis pasirengimas trunka ne vieną mėnesį, todėl sportuoti rekomenduočiau pradėti dar žiemą. Idealiu atveju sportuoti reikėtų nuolatos. Motociklų sporte raumenų masė nėra labai svarbi. Kur kas svarbesnė ištvermė, todėl treniruotėse daugiausia laiko turėtumėte skirti kardio pratimams, kurie stiprina širdies veiklą.
2. Psichologinis nusiteikimas. Net ir aukščiausio meistriškumo ir labiausiai patyrusiems sportininkams nėra svetimas jaudulys. Šis jausmas artėjant varžybų startui stiprėja ir kulminaciją pasiekia užsidegus starto šviesoforo signalams – tuomet sportininkų pulsas šauna į tikras aukštumas. Jaudulys sekina, provokuoja klaidas, tad labai svarbu mokėti jį kontroliuoti ir nepasiduoti stresui. Sportininkai skirtingai kovoja su jauduliu: vieni prieš varžybų startą klausosi savo mėgstamos muzikos, kiti tyliai medituoja vienumoje, treti ramybės ieško dar kartą tikrindami savo techniką. Suraskite būdą, kuris jums tinka geriausiai.
3. Technikos paruošimas. Motociklų sporte, panašiai kaip mokykloje ar universitete, daug kas techniką ruošia kone paskutinę naktį prieš varžybas. Tai nėra gera praktika, ypač jei techniką ruošiate patys. Prieš artėjančias varžybas turėtumėte gerai išsimiegoti ir pailsėti, o ne sukinėti varžtus. Žinoma, kad ir dėl nedidelio miego trūkumo (pvz. 6 valandų miego vietoj 8) smarkiai sulėtėja reakcija. O reakcijos laikas šiame sporte yra kritiškai svarbus. Technikos paruošimas turėtų prasidėti gerokai prieš varžybas – apskaičiuokite, kiek žmogiškųjų ir finansinių resursų tam turėsite ir pagal tai planuokite ruošimosi grafiką. Pirmiausia gerai susipažinkite su varžybų techniniais reikalavimais, paprastai jie publikuojami varžybų organizatorių puslapyje. Jeigu turite ribotą biudžetą ir negalite sau leisti keisti brangias motociklo dalis (pvz. variklį), tuomet turėtumėte techniką ruošti taip, kad ji tarnautų tiek laiko, kiek esate suplanavę. Galimybė varikliui pridėti kelis papildomus „arklius“ gali atrodyti viliojančiai, tačiau nepamirškite, kad kiekvienas papildomas kilovatas darosi brangesnis, o variklio resursas – mažesnis. Piktnaudžiaudami prabangiomis modifikacijomis rizikuosite visai likti be variklio ir galimybės išvažiuoti į startą.
4. Treniruotės. Kuo daugiau valandų praleisite besitreniruodami trasose, tuo geresnę formą įgausite. Be abejo, geriausia treniruotis toje trasoje, kurioje vyks varžybos. Kuo geriau perprasite konkrečios trasos ypatumus, tuo geresnio rezultato galėsite tikėtis. Jeigu nėra galimybių treniruotis tame pačiame lenktynių žiede, kuriame vyks varžybos, tuomet rinkitės tokį, kuris būtų kuo panašesnis. Pvz., jeigu varžybos vyks Lenkijos „Tor Poznan“ žiede, treniruotis reikėtų ne Kačerginės „Nemuno žiedo“ ar Latvijos „Bikernieki“ trasose, kurių asfalto dangos nelygios, bet Estijos „Auto24ring“, nes čia asfaltas yra lygus ir panašus į lenkiškos trasos asfaltą.
5. Palaikymo komanda. Nepriklausomai nuo varžybų lygio, svarbi ne tik paties sportininko ir jo technikos parengtis, bet ir gera palaikymo komanda. Idealiu atveju jūs norėsite turėti bent vieną profesionalų mechaniką, kuris prireikus pakeis motociklo padangas, stabdžių kaladėles, sureguliuos važiuoklę ar pašalins gedimus, jeigu tokie atsiras. Jei mechaniko neturite, vis tiek pravartu turėti pagalbininkų. Bet kuriam bičiuliui galėsite patikėti šalmo stikliuko nuvalymą (kas irgi yra velniškai reikalinga), padangų šildytuvų uždėjimą ir nuėmimą, padangų slėgio patikrą ir kitus nesudėtingus darbus. O jūs tuo metu turėsite bent kiek laiko atsikvėpti po treniruotės ar kvalifikacinio važiavimo ir susitelkti į artėjančias varžybas.
Daugiau naujienų iš kategorijos Patarimai
KOMENTARAI
NAUJIENŲ TOP 5
GALERIJŲ TOP 3