Pasigedo valstybės dėmesio sveikatingumui
Lietuvoje sveikatingumo klubų lankytojų skaičius neviršija 2 proc., kai Europoje siekia nuo 10 iki 15 procentų.
Sveikatingumo klubai per daug panašūs, trūksta vadybinių gebėjimų ir investicijų į rinkodarą, valstybė neskiria pakankamo dėmesio – šiuos ir kitus klausimus penktadienį konferencijoje “Pasaulinės tendencijos sveikatingumo klubų rinkoje” nagrinėjo Lietuvos, Latvijos ir Estijos sveikatingumo klubų vadovai, rinkodaros specialistai ir treneriai.
“Lietuvoje sveikatingumo klubų lankytojų skaičius neviršija 2 proc., kai Europoje siekia nuo 10 iki 15 proc. Tai reiškia viena – rinka auga ir tik nuo jūsų priklauso, kaip sparčiai ir kokybiškai šis procesas vyks”, – sakė renginio sumanytojas rinkodaros specialistas iš JAV, Dougas Milleris. „Valstybė turi suprasti sveikatingumo ir sporto naudą – juk pinigai išleidžiami didinti sąmoningam fiziniam gyventojų aktyvumui sugrįžta per sutaupytas sveikatos apsaugos lėšas bei didina darbo našumą, šalies konkurencingumą“ – tęsė jis.
Sveikatingumo renginys “Fitness roadshow” skirtas dalytis pasauline šio verslo sektoriaus patirtimi, pristatyti geriausius industrijos pasiekimus ir pavyzdžius. Renginys sumanytas metų pradžioje, tarptautinėms sveikatingumo organizacijoms siekiant skatinti šalis, kuriose įsikūrę sveikatingumo klubų asociacijos. Konferencijų turas vyko Švedijoje, Suomijoje ir Lietuvoje. Kitas vizitas Baltijos šalyse planuojamas 2016 m pradžioje.
“Kaip ir kiekviename versle, reikia sugebėti sudominti ir išlaikyti klientus. Daugelyje Europos šalių atlikti tyrimai rodo, kad 10 proc. žmonių į klubą ateina vieną kartą ir daugiau niekada nebegrįžta. Po 14 mėnesių tik 38 proc. žmonių toliau sportuoja pasirinktame sveikatingumo klube”, – patirtimi dalinosi Dr. Paulas Bedfordas. „Klientų išlaikymą daugiausia didina jų bendravimas su klubo personalu ir tarpusavyje, sportinių tikslų išsikėlimas ir pasiekti rezultatai“ – akcentavo Didžiosios Britanijos specialistas.
Konferencijoje pristatytos klientų išlaikymo paslaptys, asmeninių treniruočių svarba ir kryptys, pardavimų didinimas kuriant papildomą vertę klientams bei sveikatingumo klubų erdvių išplanavimo bei dizaino iššūkiai.
“Turime pasitempti ir pakeisti požiūrį į klientams kuriamą pridėtinę vertę. Reikia išmokti rasti savo išskirtinumą ir jį parodyti” – apibendrindamas renginį kalbėjo Lietuvos sveikatingumo klubų asociacijos prezidentas Aurimas Mačiukas.
Renginyje pranešimus skaitė pardavimų specialistė Lesley Aiken (JAV), daugiau nei 20 metų patirtį klientų išlaikymo srityse turintis daktaras Paulas Bedfordas iš Jungtinės Karalystės, vienas garsiausių sveikatingumo klubų architektas ir dizaineris Rudy Fabiano (JAV) ir vienas kompetentingiausių Švedijos fitneso intruktorių Jonas Lissjanis.